Vecka 38+0

Nu är der verkligen inte långt kvar. 13 dagar till beräknat datum och jag har redan betraktats som fullgången i en veckas tid. 95,4% av graviditeten har passerat och jag är i nionde månaden. Barnets totala längd är nu ca 50 cm och hon väger ca 3,2 kg nu och ca 3,37 kg vid veckans slut. Allt är helt färdigutvecklat och det enda som händer nu är att hon lägger på sig i längd och vikt. 


Förra hejfen hade jag som mål att ägna mig åt saker som jag kanske inte kommer kunna göra på ett tag framöver. Det innebar Felicia-helg. På fredagen gick vi ut och åt på Texas Longhorn med Sarah. De bjöd mig som försenad födelsedagspresent (jag fyllde 23 söndagen innan) vilket var tur för mig för vi åt trerätters och det blev kopiöst dyrt. På lördagen gick vi och fikade på ett lokalt kondis och köpte en massa olika bakverk som vi moffade i oss. Jag testade en organisk Cola, mest för att de inte hade någon vanlig och för att den hade det fantastiska namnet Karma-cola. Den var faktiskt god! Med tanke på att jag inte ens tolererar pepsi blev jag mycket förvånad. På lördagskvällen gick jag och Felicia på bio och såg senaste Fifty Shades-filmen. Som produktion betraktad var den mycket bättre än första filmen men jag har av förståeliga skäl mycket svårt för storyn. Jag satt till Felicias förtret och muttrade om att han är för fucked up för relationer hela filmen igenom. Jaja. Sexscenerna var trevliga i alla fall. 

På söndagen åkte Felicia hem och jag passade på att gå till frisören. Ännu en grej som ju kan dröja lite. InterCity klippte sig också, vilket sannerligen inte händer ofta. Senast var 2 år sen. Både jag och frisören blev extremt exalterade över hur fin han blev. 

I torsdags var jag p MVC igen. Vi tog blodtryck, blodprov för att kolla minasköldkörtelnvärden som varit rätt dåliga under graviditeten och som jag fått medicinera för, och urinprov. Allt såg bra ut utom blodprovet som jag inte fått svar på än. Vi märrs också livmoderns storlek som vanligt. Måttet låg på 37 cm vilket är helt enlligt min kurva. Den här gången gjorde hon en gynekologisk undersökning också, för att kontrollera hur mogen min livmodertapp är och därmed kunna få en hint om huruvida en förlossning är nära förestående. Tappen var mjuk, vilket tyder på viss mognad. Men den var stängd och bakåtriktad så inte så moget som jag hade hoppats på. Hon kom inte åt att göra någon hinnsvepning. 

Nu ska jag äta något, tror jag. Vi får väl se om jag skriver nåt mer innan bebis kommer. Hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0