Vecka 18+3

Undrar om jag får till detta. Jag bloggar från min iPhone och appen är konstig, nämligen. Jag brukar försöka undvika att blogga från min iPhone men InterCity har blåst min dator nu och jag tror att den fortfarande saknar både webbläsare och virusprogram.

Enligt tidigare beräkningar skulle jag vara i vecka 19+0 i dag och därmed gått in i hela vecka 20. Huuur kan det gå så fort? Men jag har varit på RUL och blev flyttad flera dagar bakåt. Jag är dock inte förvånad eftersom jag vet när bebis blev till och det stämde inte överens med tidigare uppskattningar i vecka 8 eller vad der var. Dagen för befruktning var då alltså midsommar. Intressant nog var själva ligget några dagar tidigare. Det kan vara så ibland. Nu får ni all önskad och oönskad info. Men jag tycker det är intressant!

Vad händer i min kropp då? Magen växer. Nu är det inte bara jag som tycker att den syns. Sparkarna blir tydligare och tydligare. Det finns verkligen inget mysigare än det. Nu känner jag dem flera gånger om dagen med varierande intensitet. Rutinultraljudet gick jättebra. Allt var som det skulle. Nästa kontroll hos barnmorskan blir om ca 2 veckor. Då kommer hon förmodligen mäta magen och sånt för första gången. Och lyssna på hjärtat. Men det gör jag redan hemma ibland. Jag har skaffat en doppler. För jag är så hejdlöst orolig den här gången. Nu ska jag leka med min kära förstföding. Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0