Antingen är du sjukt smart eller så är du nykter

Jag var ute igen i går. För jag är en sån där fruktansvärd mamma som litar på att pappan till mitt barn är fullt kapabel att ta hand om vårt barn medan jag tänker på mig själv i några timmar. Ve och fasa osv. Den här gången gick vi dock inte och dansade utan gick till krogen. Egentligen skulle Sarah bara komma hem till oss och äta påskmiddag eftersom hon bara sovit typ 3 timmar, men sen bestämde vi oss för att gå ut ändå. Det blev Lion's i Skärholmen. Först drack jag två Gin&tonic, men sen smakade jag på Sarahs öl och den var så god så jag beställde in en hel kanna. Senare beställde jag in ytterligare en, och avrundade med Irish Coffee. Kannorna delade jag dock med Sarah. Annars hade jag nog däckat på plats eller något. Jag roade mig hela kvällen med att fylla på Sarahs glas hela tiden tills hon blev full som bara den. Någonstans halvvägs genom första kannan, när vi försökte komma ihåg hur den där ramsan med Vasa gick nu igen, så kom några finnar och satte sig vid vårt bord. De blev kvar hela kvällen och det var jättetrevligt. De var jätteroliga. Det var dessutom först fram mot stängning som de kom med skamliga förslag. Jag blir dock alltid besviken när det händer. En träffar några snubbar, och så fort de inte försöker ragga det första de gör så tänker en att fan, de kanske bara vill umgås lite. Men så blir en alltid motbevisad. Jag är för naiv. När jag och ena finnen var ute och rökte och finnen rullade en cigg till mig kom en man vid namn Clas fram till oss. Jag mobbade honom för hans namn hela kvällen. Han frågade oss vad det var för något intressant vi rökte. Jag bedyrade att det bara var nikotin och gav honom min cigg för att bevisa det. När krogen stängde fick de mer eller mindre köra ut oss som var rätt fulla hela bunten vid detta lag. Finnarna gick hem och jag, Sarah och Clas skulle dra vidare. Vi kom dock inte in någonstans för jag hade inte med mig något leg och var dessutom lite för full för att kunna köra på "Nää, vi har bara druckit EN öl!" så det blev åka hem i stället. Eller ja, vi skulle hem, men jag kom på att mina cigg försvunnit någonstans på vägen. Så vi hoppade av i Gullmarsplan eftersom de har ett 7Eleven som har öppet 24/7. Dit har jag åkt många gånger i mitt tidigare liv. Jag köpte cigg och Sarah köpte en korv och den var så god så vi bestämde oss för att fyllekäka på riktigt. Vi gick till grillen i tunnelbanan och åt hamburgare och en massa pommes. Sedan åkte vi hem. Halv 5, var vi hemma. 
 
I dag har jag hämtat mig från migrän och baksmälla, ätit påskmat från i går samt prommenerat 2,5 timmar med Lee, Lita och InterCity. Jag hade Lee i bärsele på ryggen och åååh vad jag älskar det. Det är inte ens tungt trots att hon väger 11 kg vid det här laget och hon var så sjukt nöjd hela vägen. När hon itne sov satt hon och kuttrade förnöjt, gosade in sig mot min rygg och tittade över min axel. Så mysigt att ha henne så nära. Det var min dag. Och gårdag.
 
Förresten, rubriken sa jag till Clas vid nåt tillfälle. Han var garranterat inte nykter, men jag tror inte han var smart heller. Jaag bara trodde det eftersom jag var full. Jag försökte övertala honom att bli feminist hela kvällen men det gick inte särskilt bra. Ah well. I tried. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0