Your voice it chased away all the sanity in me

Nu är jag här igen. Skumt va? Och min dator pratar. Jag vet inte hur det gick till och jag kan inte få bort det för min datanörd tillika sambo har gått och lagt sig. Hur som helst, anledningen till att jag bloggar igen är att senaste bloggandet gjorde mig sjukt nostalgisk. Inte själva inlägget eftersom det var väldigt framåtsträvande och sånt, utan snarare själva bloggandet. Jag vill tro att jag ska gå tillbaka till att blogga en massa because seriöst det är terapi. Men det kommer nog inte hända. Men jag får väl ta vara på det nära andan faller på och köra hårt fast jag egentligen har ca noll saker att säga.
 
I dag  har...varit...en dag. Jag har mest chillat och stressat inför flytten om 6 dagar (omg) och sånt. Ni anar inte hur oerhört mycket en kan överanalysera en flytt. Helt sjukt mycket kan jag säga. Och den här låten kunde jag spela på piano en gång i tiden. Ok nu blir det verkligen nostalgiskt här borta. Så där gjorde jag jämt. Skrev om låten jag lyssnar på mitt i allting. Men jag hade faktiskt glömt det. Som jag glömmer det mesta. På tal om glömma, var var jag? Just det, överanalys. Vår plan är i alla fall att i morgon köpa flyttkartonger, sopsäckar och sånt som en ska ha liksom. Samt madrasser. Vi ska nämligen kassera vår 1 år gamla säng pga den är sämst (de påstår att vi har knullat sönder den) och pga den kommer knappt få plats i vårt nya sovrum. Så nu har vi beställt en något smalare men ack så lyxig kontinentalsäng. Varför heter det så? Kontinentalsäng alltså. Det låter som att de ska vara jättestora. Som en kontinent, typ. Jag blev nu hysteriskt törstig. Brb. Så. Nu har jag både gjort saft (Fun Light med smak av fläder. Fantastiskt god. Fast jag borde nog inte dricka den eftersom den eventuellt ger mig fruktansvärd migrän) samt kört upp min stackars sambo för att ta litium som jag kom på att han glömt. Mig är det ordning på. Mitt minne är som en...vänta nu, vilket djur är det som har bra minne nu igen? Guldfisken har ju kortast minne men vilket säger de har långt minne? Ugglan= Skitsamma. Jag har bra minne i alla fall. Alltså jag måste vara redigt trött för jag bloggar inte sammanhängde någonstans. Vad pratade jag ens om från början? Jo, flytt var det va? Jag tror det. Visst ja! I morgon ska vi köpa kartonger, sopsäckar, madrasser och såna där grejer en ska ha när en flyttar. Vad nu det kan vara. På fredag fyller jag 22 (I don't know about you, but I'm feeling 22) och då hade jag tänkt slappa och inte stressa över flytten. Jag kommer inte slappa och kommer garranterat stressa över flytten. På lördag ska InterCity's familj komma hit och köra bort alla våra förbannade möbler som jag hatar, och så ska vi packa gärnet. Sen fortsätter vi packa gärnet hela söndagen och på måndag morgon åker vi till InterCity's familj eftersom vi ska vara ur vägen för städarna. För ja, vi har hyrt in flyttstädning. Innan ni dödar mig (jag tror förvisso inte att massa vänstermänniskor läser den här bloggen. Bara hemska moderater och sånt, hu!) så har de bra villkor och är till och med delägare i företaget. Jag har frågat! Städningen lär ta ca 10 timmar sa dem, beroende på. Så antingen tar vi en sen buss hem eller så sover vi kvar hos InterCity's familj. I vilket fall kommer det bli krångligt med trött dotter som ska sova på nytt ställe, men det får väl gå. Antingen på måndag kväll eller tidigt tisdag morgon åker vi tillbaka för hyresvärdens slutbesiktning, Sedan kommer mina föräldrar (pappa och hans fru - ej min mor av logiska anledningar) och packar in allt i sin feta flyttbil som de har hyrt. Medan de gör det åker vi upp mot Stockholm (Jag, dottern och InterCity) eftersom vi inte får plats i flyttbilen. Vi kommer att hämta nycklarna till nya lägenheten, handla det nödvändigaste (som typ toapapper) och lämna i lägenheten. Sedan spenderar vi natten på vandrarhem (förhoppningsvis STF Fridhemsplan, oh those happy days) eftersom vi fortfarande kommer vara sänglösa. På onsdag vid lunchtid kommer mina föräldrar upp med alla grejer och vi lämnar av dem i lägenheten. Sedan åker vi alla till IKEA och köper fuckloads of möbler. Det kommer bli fantastiskt. Jag älskar att gå på IKEA och drömma om de möbler jag vill ha och nu ska jag äntligen få köpa! När vi är klara blir det tillbaka till lägenheten och skruva möbler tills fingrarna blöder. Detta kommer ta ett obestämt (stort) antal timmar. Någon gång mellan 18-21 kommer dessutom vår icke kontinentstora kontinentalsäng. Lagom till läggdags med andra ord. Sedan åker mina föräldrar och sen, äntligen kommer vi att vara klara och inflyttande. Dagarna därpå ska jag försöka hålla hyfsat fria från annat så vi kan komma i ordning med allt, men helgen efter har jag redan planerat in grejer med folk. Hej hå ingen vila åt folket. Men fan vad skönt det ska bli att komma hem.
 
Nej vet ni. Nu ska jag förpästa mina lungor lite på balkongen och sedan ska jag lägga mig hos min kära InterCity. Som ni kanske har räknat ut så mår jag något bättre än jag gjorde när jag bloggade senast. Var det igår= Jag minns inte. Jag har redan börjat jobba med mig själv. Som med bloggar. Bloggar är överskattade. Utom min egen då, om jag ska vara sån. Jag ska sluta läsa folks bloggar. Jag följer inte särskilt många, men de jag följer klickar jag in på av ren reflex typ 5 gånger per dag. Det är ett sjukligt beteende och jag ska nu sluta läsa bloggar helt. Jag ska också äta nyttigare (var riktigt duktig för att vara jag ett tag men det har nu gått åt helvete pga en viss InterCity) och en massa annat som jag inte kommer på nu. Jag är en framåtsvävande människa. Heter det så? Alltså jag är så sjuukt trött. God natt önskar jag er och avslutar härmed historiens mest parantesfyllda blogginlägg. Oh well. Det förra var i fetstil. Keeping it special.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0