Vecka 27+5

Jag har inte bloggat på 100 år, insåg jag nu. Vilken vecka var jag i senast? 23 typ? Nu är det alltså vecka 28. 29 på julafton. Just vecka 29 är rätt nice eftersom det innebär tredje trimestern och därmed sista tredjedelen av graviditeten. Och jag insåg just att jag inte har någon som helst lust att blogga. Men nu har jag börjat så jag lär fortsätta. Jag orkar dock inte berätta om allt som hänt eftersom det är för mycket. Jag har träffat vänner, julpyntat ett (mitt) hem för första gången sen jag flyttade hemifrån bland annat. Jag har också varit på rutinbesök hos barnmorskan samt en extra kontroll på SÖS eftersom jag hade minskade fosterrörelser några dagar. Där gjorde vi ultraljud och CTG. Allt såg bra ut förutom en liten dipp i hjärtfrekvensen på CTG. De gjorde inget nytt och då såg allt bra ut så det är förmodligen bra, men de kan inte riktigt förklara dippen. Lite oroande så där. Men rörelserna har ökat igen sen dess. I natt höll hon på så jag inte kunde sova ens. Jag börjar känna mig riktigt tung nu. Jag får typ ingen luft om jag står stilla, sitter konstigt eller ligger på rygg. Jag har ordentlig foglossning, halsbränna och hela paketet. Bebis har hicka minst 3-4 gånger om dagen. I går kunde till och med InterCity känna hickan på utsidan när han höll handen på magen. Lee mår bra och blir mer och mer krävande, som en 2-åring bör. Hon härmar mer och mer vad vi säger, på gott och ont. Hon kallar numera katten och hunden för Margo och Lita i stället för vovve och kisse, t.ex. 
 
I kväll ska vi äta tacos, vilket vi egentligen brukar göra på fredagar. Ja, vi äter tacos en gång i veckan och har gjort så mer eller mindre konsekvent i typ två års tid nu. Vi älskar tacos i den här familjen, ok? I morgon ska vi julhandla det sista, och på kvällen går båten till Gotland för oss alla, inkl djuren. Där kommer vi stanna till annandagen då InterCity och Lee flyger över till Göteborg för att fira med InterCity's familj och jag åker hem med djuren. Nästa år firar vi med hans familj i Skara, och har tänkt köra varannan gång efter det för att göra allt så rättvist som möjligt. Nu kommer Lee och InterCity hem efter att ha handlat efter jobb och dagis så nu ska jag gå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0