Vecka 30+2

Vecka 31 redan. Nu börjar det sätta fart här. Jag har gjort en av de sista beställningarna från nätet och sen är det nog bara smågrejer som behöver införskaffas. Typ blöjor och sånt. Jag vill vara klar i god tid eftersom början av November kommer vara ganska busy och eftersom allt borde vara klart i slutet av november. Jag är beräknad till den tredje december men barnet är redo att komma ut redan i v 38 och när som helst från 14 dagar innan beräknat datum till 14 dagar efter anses vara normalt. Så det är inte så mycket tid kvar egentligen. På tisdag är det InterCity's födelsedag och då ska hans bror komma hit och fira med oss. Vi tar tillfället i akt att låta honom sätta upp skötbord och spjälsäng. Barnvagnen ska pappa skicka från Gotland i dagarna så den kommer förhoppningsvis också snart.
 
Mitt sociala liv är fortfarande typ dött. Just nu har jag ett väldigt stort behov av att fokusera på min egen lilla familj som är under konstruktion, tror jag. Jag är följaktligen en ganska kass vän mot de få som fortfarande envisas med att ringa till mig hyfsat regelbundet. Jag svarar sällan och när jag gör det är jag nog disträ. Jag är så ledsen för det. Men jag lovar er, det är er jag kommer fokusera på när jag har energi till det sen. När allt blåst över lite. Jag har bestämt mig för att inte lägga så mycket energi på de människor som tror att de kan visa intresse för mig först när barnet kommer. Det finns vänskapsrelationer jag tidigare värdesatt men som runnit ut i sanden när jag slutat dra i dem. Dessa känns ganska ointressanta för mig just nu. Så ja, det lönar sig att höra av sig även när jag inte är på topp rent socialt. Jag värdesätter era samtal, även när ajg inte svarar. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0