Vecka 38+5

Barnmorskan i dag. En ny sådan, eftersom min har semester. Om jag går över tiden 5 dagar kommer jag dock hinna träffa min igen en gång innan efterkontroller i februari. Allt såg bra ut. Mitt SF-mått står stilla men så kan det vara fram mot slutet. Järnvärdet har stigit från 107 till 117 så jag tror jag kommer fixa förlossningen fint utan att få blodbrist. Hjärtljuden Låg på 157 och lillan är nu äntligen fixerad. Jag fick dock ingen hinnsvepning som jag hoppats på, men i och med att hon är fixerad och i och med att min livmodertapp har blivit väldigt mjuk (kände efter själv häromdagen) så är allt redo att sätta igång när som helst. Jag har dock fortfarande en känsla av att jag kommer gå över tiden. Men den 8/12 ska jag i alla fall få den där hinnsvepningen, och eftersom det kommer vara 5 dagar över tiden är det mycket sannolikt att det sätter igång inom 48 timmar från det. Det är inte lång tid ju. Det bara känns så. 

Jag tror att min förkylning håller på att ge sig. Halsontet har släppt och nästäppan har gått över i rinnsnuva. Så jag hinner nog bli frisk innan lillan kommer. Fast vem vet, det kan ju sätta igång i natt.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hehe, du får köpa såna där näsdroppar som "hjälper mot det där andra problemet...Rinnsnuvan." :P

2014-11-26 @ 08:57:16
URL: http://frozentwilight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0