Vecka 38+0

Jag mår bättre i dag. I går var lite sådär, som ni säkert kunde räkna ut. Men det blev bättre igen fram mot kvällen. Jag kanske borde sluta frukta det värsta jämt. Jag tror dock att både jag och lillan börjar tröttna på graviditeten nu. Jag är jättetrött och har ont överallt och hon verkar mest arg jämt. Hon tar verkligen i när hon sparkar och rasar jättelänge. Allt ät klart och graviditeten är ju fullgången så för mig får hon gärna komma nu. Fast det vore kanske bra om hon väntade tills jag och InterCity slutat vara vrålförkylda.

I morgon ska jag göra något jag verkligen inte brukar, nämligen baka. Närmare bestämt julbaka. Pepparkakor och lussekatter ska det bli. Knäcken har jag överlåtit till mer kompetenta händer i form av InterCity's syster. Jag vet att det egentligen är för tidigt för julbak, men jag misstänker att jag inte kommer ha tid senare. Det blir till att lägga undan och frysa in till lämpligare datum. Har ingen aning om varför jag fått för mig att göra detta, men det är nog ett desperat försök att inte låta julen försvinna i allt som är nytt. Det är trots allt första gången jag firar jul med någon annan familj än min egen. Eller ja, InterCity och lillan är ju min familj nu. <3 Och vi ska fira med min familj på Gotland nästa år. Så det blir nog bra detta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0