Vecka 36+3

Allt känns lite bättre nu. Det har varit ett helvete, men nu flyter det mesta på. Är ganska neutral, bortsett från tillfälliga utbrott av rastlöshet och/eller hyperaktivitet, som vanligt med mig. De senaste dagarna har jag dock varit oerhört emotionell, vilket har gått ut över InterCity. Jag är ännu klängigare än vanligt och tjatar om hur mycket jag älskar honom. Han uthärdar detta med beundransvärt tålamod måste jag säga. 

Onsdag och torsdag den här veckan har spenderats i Skövde. Min oerhört driftiga samtalskontakt har nämligen kommit fram till att jag skulle må bättre av att göra något på dagarna nu den sista månaden. Så jag har varit på så kallad "psykiatrisk dagvård." Detta var trevligt, för jag fick träffa människor. För att vara någon med social fobi är jag väldigt förtjust i att träffa människor känner jag. Jag klickade direkt med en tjej som var mitt uppe i en kraftig hypomani. Nackdelen var dock att vi triggade varandra, och personalen verkade inte överdrivet nöjda med detta. De vill inte ha oss i samma grupp. Sorg. Jag gillade verkligen den människan. 

Med graviditeten händer inget nytt. Är så oerhört trött på detta nu. Ironiskt nog kommer jag väl förmodligen sakna magen sen, men just nu vill jag bara ha ut lillan. Nu ska jag sova för att sedan bli väckt av InterCity när han kommer hem. Han är fortfarande lika dålig på att vara diskret när han lägger sig. Förresten, jag har köpt en amningsfotölj. Den är av skinn, jätteskön och knarrar lite som såna fotöljer bör. Jag har dessutom bäddat lillans säng nu. Kunde inte hålla mig längre. Hon har Hello Kitty-bäddset eftersom jaf avgudar Hello Kitty. Nej, NU ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0