5 saker!

5 saker som suger
1. Jag är vrålförkyld. Halsont och trötthet och en massa snor. Vill verkligen inte föda barn i detta tillstånd. Kommer inte orka det. Inte för att jag skulle ha ett val...
2. Jag har ont i mitt öga. Hela tiden. Vet inte varför men ögondroppar hjälper inte. Är dessutom brutalt ljuskänslig. Har varit så i veckor men det har eskalerat. Aldrig varit med om liknande. Kan bero på förkylningen. Kan också bero på graviditeten. Samtliga av mina slemhinnor (speciellt mitt tandkött) är lite upprörda just nu.
3. Jag är för höggravid för att göra något alls. Jag orkar inte städa, knappt duscha eller resa mig upp från sittande eller liggande. Allt är krävande. Jag orkar inte!
4. Lillan misshandlar fortfarande min insida. Hon är för stark för sitt eget bästa. Jag drömde i natt att hon sparkade sönder mina revben. Det sög 
5. Jag känner ingenting. Ingenting alls. Inte en enda liten värk. Det känns som om det är månader kvar. 

5 saker som gör det ganska värt det
1. Vi har bakat lussekatter och pepparkakor. De blev jättebra och vi har nu julfika enda till julafton. 
2. Rent psykiskt så mår jag fint
3. På tisdag ska vi till barnmorskan igen.  Då ska jag kanske få hinnsvepning. Det innebär att en retar hinnorna så att förlossningen kanske sätter igång. Kanske händer ingenting. Kanske leder det till bebis inom 48 timmar. 
4. InterCity. Han är bäst! <3
5. Det är bara 10 dagar kvar till beräknad förlossning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0