20 dagar kvar!

Jag inleder vecka 38 med migrän, vilket känns lagom trevligt. Men alltså hörni, det är bara 20 dagar kvar tills beräknat datum. Och vad sjukare är - jag räknas rent formellt som fullgången och kan i praktiken föda exakt när som helst från och med nu. Jag kan dock lika gärna föda 2 veckor efter beräknat datum, men ändå. Går en längre så blir det igångsättning. Men ändå så sjukt. Det kommer en bebis när som helst!
 
I dag var jag hos tandläkaren. I Västra Götaland har en tydligen fri tandvård till 24 i stället för 19. Nice, tycker jag. Detta gick bra förutom att jag verkligen inte kan ligga plant på rygg. Det gick under själva kollen men sen skulle tandläkaren snacka en massa med mig och till slut var jag tvungen att avbryta honom och påpeka att om han inte hissade upp mig snart så skulle jag svimma eftersom jag inte kunde andas. Då var han vänlig nog att släppa upp mig. Men jag har i alla fall fortfarande inga hål och har inte haft ett enda i hela mitt liv so far. Så jag känner mig stolt.
 
I dag var vi också hos barnmorskan igen. Det känns längesen, men det var det inte. Mitt blodtryck låg bra och lillans huvud är fortfarande inte fixerat i bäckengången. Däremot har hon tydligen sjunkit längre ner, så det börjar närma sig. I migg stilla sinne undrar jag hur ont det kommer göra i bäckenet när hon faktiskt fixerar sig med tanke på att det redan gör ganska ont då och då. Men det är väl bara vad en kan vänta sig när någon gnuggar huvudet mot ens bäcken. Jag trodde hjärtljuden skulle ligga lika högt som vanligt eftersom lillan alltid blir så arg när barnmorskan känner hur hon ligger, men de låg bara på 140 i dag, vilket är bra. Varierande hjärtrytm är tydligen jättebra och hon sa också att lillan verkar ha ett starkt hjärta. Stolt, blev jag. Känner mig så cool som lyckats producera något så bra, jag som aldrig brukar producera speciellt coola saker. Urinprovet såg bra ut och jag har bara gått upp 1 kg de senaste två veckorna vilket också det är jättebra. Jag fattar inte hur jag lyckas och tycker egentligen inte att vikten är så viktig men är ändå rätt nöjd. SF-måttet (livmoderns storlek) låg på 136 så jag följer min kurva och normen fint där också.
 
Ber om ursäkt för ännu ett inlägg med en massa tråkiga siffror som ni inte bryr er om. Men jag vill verkligen ha det här dokumenterat någonstans, så det är mest för min skull. Nu ska jag äta InterCity's fantastiska mat och titta på TV. Hej då!

Kommentarer
Postat av: D-moll

Alltså ibland bara slår det mig att holy shit detta är på riktigt du ska liksom föda en människa och den kommer finnas sen och liksom vara en bebis och sen bli en riktig person och den är liksom i dig nu och det är det fucking sjukaste jag har varit med om och jag är inte ens med om det!

2014-11-13 @ 23:55:23
URL: http://hopelosthead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0