Vecka 21+2

Hej!
Bloggar för en gångs skull via mobilen via appen. Detta kan leda till eventuella slarvfel och lite påhälsning från autocorrect. Ha överseende! I dag är det 130 dagar kvar till beräknad förlossning den 3:e december. Jag är mitt uppe i min 22:a graviditetsvecka och det känns bra. Ibland längtar jag tills lillan kommer, ibland vill jag att tiden ska stå stilla. Mitt liv kommer ju trots allt aldrig bli detsamma. Men det är nog positivt. Tror jag.

Vi har börjat kolla så smått efher en barnvagn. Vi vill ha en stabil men kompakt modell, helst i nån snygg färg eller mönster. Tror vi kan ha hittat en som passar vår plånbok också. Blir förmodligen till att beställa här i dagarna. Jag ville köpa på nätet. Visst är det synd att en inte kan känna, klämma och provköra, men det finns mycket mer att välja på online. Här är den det i nuläget ser ut att bli:



En annan sak vi har kollat på är en ny säng till oss. Vi har tills nu klämt ihop oss i en 120-säng. Det har väl fungerat hyfsat innan men nu börjar magen bli för stor. Jag får inte plats att ligga bekvämt och InterCity får nästan inte plats alls. Så nu har vi kollat upp en kolossal 190-säng där både InterCity, jag,, magen ovh sedan lillan kommer få plats utan problem. Den har dessutom inbyggda förvaringslådor under vilket är bra av två anledningar - förvaring och att inte hundens bollar ska kunna rulla in under den. 




I förrgår ringde jag dessutom till farmor för att berätta att hon ska bli gammelfarmor. Hon fick nästan hjärtattack men blev väldigt glad. Mormor och morfar pratade jag med för ett par veckor sedan och de tog det också bra. Det här med att berätta att en ska bli mamma trots ungdom, inget jobb och bipolär sjukdom för släkten var inte så svårt som jag trodde det skulle vara. Vi har inte fått någon skit av någon faktiskt. Nu ropar InterCity att middagen är klar så nu ska jag avsluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0