Vecka 20+4

Vecka 21 har börjat. Eller ja, jag är halvvägs igenom den. Det går så fort att jag blir lite rädd. Vecka 18 var ju nyss ju. Fast det var ju å andra sidan ganska nyss. Grejen med graviditet är att så mycket händer på så lite tid. Till exempel har jag vuxit som fan. Jag har så smått annammat en lite vaggande gång. Tog en bild på magen för en vecka sen som ni kan få se.



Vet inte vad som hände med typsnittet här. Orkar inte fixa. Skitsamma. Jag ska berätta lite om de senaste dagarna medan jag sjunger Lisa Nilsson för Lillan och InterCity ligger i badet och lyssnar på klassisk musik. Bloggande är nämligen ett bra tidsfördriv medan en väntar på att nedladdnigen av senaste episoden av True Blood ska bli klar. Hur som helst, de senaste dagarna var det ja. I tisdags gick jag och InterCity över till hans syster och en kompis till nämnda syster för att ha lite grillkväll. Det var mysigt och jag fick min efterlängtade grillstek. Jag har längtat efter grillat kött i flera månader. Jag fick också min utväxt färgad.
 
I torsdags åkte vi till Trollhättan för att stå i en monter för US på Fallens Dagar. Det var stundtals alldeles för varmt och stundtals väldigt trevligt. Jag har träffat människor som inte hänger med mig allt för ofta och därför ännu inte är trötta på att prata om min graviditet, vilket är skönt. Dessutom var InterCity's syster där och hans mamma körde oss dit. Det blev med andra ord en massa bebisbonding med svärmor och svägerska. Svärmor gav mig en hel massa råd och var lite sådär mysigt over-protective som blivande farmödrar ska vara. Svägerska och jag fönsternätshoppade massor av bebissaker vilket var oväntat trevligt. Trodde inte att hon skulle vara så engagerad i det här men hade fel. Hon har redan kollat en massa leksaker och kläder fast det är flera månader kvar. Glad, blev jag. Vi kom hur som helst hem i går och i dag har vi tagit det väldigt lugnt. Värmen tog som sagt rätt hårt på mig i helgen och det är skönt att ligga inne i sängen nån dag. I helgen kommer kanske D-Moll hit och sen har jag inget större planerat fram till mitten av agusti då jag ska åka till Gotland en vecka. Det är tråkigt att leva så slappt men jag tror att det är vad jag behöver med tanke på all trötthet och allt illamående. Dessutom får jag väl passa på att göra ingenting medan jag fortfarande har chansen. I början av september ska jag åka till Norge men efter det ska jag försöka hålla schemat fritt från resande. En vet ju aldrig när Lillan kommer. Nu ska jag lägga mig och se True Blood. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0