Catchup

Ännu en natt ute på skrivaraltanen. Jag sitter här ute med min laptop i IC's tröja för att värja mig mot höstkylan. Har dock inte mycket av baklongkänslan i dag. Mest för att den inte kommer på begäran. Det här är en alldeles för lugn natt. Känner just nu ingenting tror jag. Synd.
 
Den senaste tiden har varit kaosartad. Ja, också efter mitt lilla inlägg om myndigheter. Lita har drabbats av livmoderinflammation. Detta till allas (utom möjligen Obvious...) förtvivlan. Hon las in på operation i torsdags och fick komma hem i lördags. Sedan dess har det varit en hel del fixande med mediciner. Smärtstillande, Antibiotika och lugnande pasta för magen. En hel del kokande av ris för nämnda organ. Är magen ett organ? Magsäcken är det då i alla fall. Nu mår hon bättre men såret är lite infekterat. Nån bakteriasmitta som går på veterinärkliniken tydligen. Vi bor för närvarande hemma hos InterCity's mamma där hon kan ha uppsikt 24/7. Det är faktiskt ganska mysigt. Jag gillar hans mamma och att vara med honom.
 
Innan Lita blev sjuk hann jag också vara i Stockholm några dagar. Uppdrag från US och passa på att träffa Wiplash med flera. Stockholm kallar återigen nu på måndag för styrelsemöte. Ska bli trevligt. Skulle nästan kunna tänka mig att leva så här om inte allt var så kaos. Mår ofta bra. Ofta har jag panik. Men det är inget som vi inte klarar av tror jag. Intercity hjälper mig. Helatiden. Och snart blir det bra. Förhoppningsvis. Polisutredningen verkar gå frammåt också. Min utredare ringer upp mig lite då och då för frågor och han har även pratat med ett par av mina vänner. Verkar som att det kommer bli skadestånd. Dels för kränkande behandling men också som ersättning för mina ägodelar som Obvious har gjort sig av med. Hoppas att detta kommer få honom att inse hur man beter sig och inte. Han verkar ju inte vara så införstådd med det. Kanske har det med autismen att göra? Att han verkar ha svårt att förstå alltså. Det är ju uppenbart att något inte stämmer. Som till exempel när han kommenterar på IC's Youtube-klipp att han skrattar åt personer som har funktionsnedsättningar. Undrar om han inser att han har en själv.
 
Nu ska jag avsluta detta inlägg och göra något annat. Vet inte vad. Love you guys!
 
 

Kommentarer
Postat av: Soan

På tal om polisutredningar; nästa gång du blandar in mig, så förvarna gärna så jag slipper få en hjärtattack när de ringer. Du vet, jag är en gammal kvinna. :P

2013-10-01 @ 12:22:28
URL: http://frozentwilight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0