Fy fan vad vi är bra!

Ja. Känner ingen som helst lust att svara upp mot Obvious här i dag. Det gjorde D-Moll och Marie så bra. Tack för det tjejer. Tack också för all feedback på inlägget. Givetvis finns det riktiga snälla killar. Jag älskar killar och vill ha så många av dem som möjligt i mitt liv. Det var därför jag skrev "snälla killar" inom citationstecken. För de killar som gör så här är inte speciellt snälla enligt mig. Deras teori att vi bara är ute efter "bad guys" är alltså också felaktig. Vi vill inte ha killar som gör saker för oss. Vi vill ha killar som är sig själva.
 
För att gå vidare... Ja, vi har tagit studenten! Detta har varit några dagar av förvirrad eufori. Det började redan i tisdags med en heldag på Skansen med klassen, avslutad med en trerätters lunch på Jensen's. På onsdagen shoppade jag med Avi och InterCity. Fint värre. Efter det träffade vi Onna och kollektivtrafiksluffade. Vi var hemma alldeles för sent med tanke på hur tidigt vi skulle upp på torsdagen.
 
Torsdag. Dagen då allt skulle ske och whatnot. Jag och InterCity började med att försova oss. Sedan var det upp och göra sig i ordning och ta en snabb frukost på Pressbyrån. Glamoröst värre. Sedan drog vi iväg till Sollentuna där vi mötte upp FESH. Skönt att vara fulltaliga för en gångs skull. Vi tog en buss till Edbergs slott där det var ett hysteriskt liv. Vi lyssnade (inte) på ett tal som rektorn höll, tog emot stipendier och sprang ut. Jag blev alldeles rörd när jag såg hur många som var där för min skull. Till och med Ami var där. Så sjukt fint. Sedan fick jag, Onna och InterCity skjuts i hennes och hennes pojkväns bil till Sollentuna C, varifrån vi åkte till Solna och jag och Avi åkte flak. Vid det här laget var jag redigt full och höll nästan på att ramla av flaket. Efter flaket var det hem och duscha av sig all öl, byta klänning och dra på studentmottagning. Detta var sjukt underbart. InterCity underhöll alla med för mycket information som vanligt. Jag älskar honom. I alla fall. Efter mottagningen och jag har aldrig-lekande med tequila-shots (blev om möjligt ännu fullare) begav vi oss till en park för att gunga och shotta lite mer. Sedan åkte jag och InterCity buss hela natten innan han tog första morgontåget hem.
 
I går gick Onnas studentmottagning av stapeln. Detta var sjukt awesome, inte minst för att Utlandssvensken var där. Jag har inte träffat honom på typ 3 år eller vad det kan vara. 4 kanske till och med. Jag blev överdrivet lycklig, och efter skivan begav vi oss ut på nattlig stadsvandring och sökande efter krog som inte hade 23-årsgräns, något som är svårt i Stockholm. Tillslut hamnade vi på Debaser i Slussen. Sjukt mysigt ställe som jag och Utlandssvensken har beslutat oss för att besöka fler gånger i sommar. Vid det här laget var jag jättetrött efter två rejäla fyllor på raken och alldeles för lite sömn de senaste nätterna. Vid 4 däckade jag i sängen, och i dag har jag mest degat. Men det här har varit helt fantastiskt. Jag vet inte hur mitt firande hade kunnat bli bättre faktiskt. Inte minst för att Utlandsvensken ska jobba i Stockholm i sommar och jag därmed kommer kunna träffa honom ofta, vilket är seriöst awesome. Jag är så tacksam för att så många kom på min student och jag är så glad att InterCity var med mig helatiden. Tack för att ni finns. Jag älskar er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0